top of page

Zde se můžete připojit do podhoubového mailing listu - dáme vám vědět, když vyjde nový článek

Chtěli byste nám zanechat zprávu, navrhnout opravu či komentovat článek? Udělejte to zde.

  • Natálie Bulvasová • SPORA

Festivalová láska (k lidskosti) | 27. Divadelní Flora Olomouc a 15. Divadelní svět Brno

Naty se v květnu vydala na dva divadelní festivaly probíhající v Olomouci a v Brně. Do výsledného audio příspěvku nakonec z pestré nabídky vyabstrahovala povídání o dvou dramaturgických liniích: monodramatických či stand-upových sólech pro ženy a zahraničních inscenacích, které sama považuje za vrchol všech festivalů s mezinárodní účastí.


Krásné zlé věci (Ad Infinitum, Velká Británie) | foto Camilla Adams


V příspěvku dostupném na Spotify se podíváte na inscenace Iris (Tantehorse) a Na první pohled (Švandovo divadlo) uvedené jak na Divadelní Floře, tak na Divadelním světě Brno, na dramatizaci románu Tento pokoj se nedá sníst nového brněnského divadelního souboru Kam jdeš? a britský stand-up Krásné zlé věci. Na Divadelní Floře dominovalo v zahraničních inscenacích Juices (Nationaltheater Mannheim, Německo) a Symfonie pokroku (teatru-spălătorie, Moldavsko) téma vztahů mezi západní a východní Evropou a tzv. gastarbeiterů (občanů jiného státu dlouhodobě pracujících v hospodářsky vyspělejší zemi). Naopak v Brně uvedené inscenace Trio: Pro krásu samu (La Fleur, Francie) a Zaměstnanci (Teatr Studio, Polsko) pátraly po tom, co máme společného, nejen napříč etniky, ale třeba i s humanoidními roboty. Opravdu stojí za to jezdit na festivaly!


Juices (Nationaltheater Mannheim, Německo) | foto archiv festivalu Divadelní Flora



Zaměstnanci (Teatr Studio, Polsko) | foto Natalia Kabanow


autorka příspěvku: Natálie Bulvasová

Comments


bottom of page